nyomtatóbarát verzió

Elektronikus számlázás

A befizetett költségtérítésről 2010. április 1-től a beszámoló közzétételét követő 15 napon belül elektronikus számla kerül kiküldésre a beszámolót beküldő személy értesítési tárhelyére.

 A továbbiakban papír alapú számla kibocsátására nincs mód.

Az elektronikus beszámoló sikeres beküldését követő 15 napon belül megküldésre kerül két elektronikus küldemény, melyek tartalmaznak egy számlaképet, illetve magát az elektronikus számlát.

  1. A számlakép pdf formátumban kerül megküldésre a könnyebb feldolgozás érdekében. (minta letöltése)
  2. Az elektronikus számla .x132 formátumban kerül megküldésre. Kérjük, ezt a fájlt mentse el, és őrizze meg, mivel adóellenőrzés során a NAV (Nemzeti Adó- és Vámhivatal) felé ezt az elektronikus dokumentumot kell bemutatni. (minta letöltése)

Mindkét küldeményt a beküldő Ügyfélkapus értesítési tárhelyre küldjük.

Javasoljuk, hogy az elektronikus számlát az Ügyfélkapu tartós tárhelyén is tárolja el.

Felhívjuk figyelmét, hogy elektronikus számla kizárólag elektronikus formátumban érvényes.

Amennyiben a sikeres beküldést követő 15 napon belül nem kapja meg az értesítési tárhelyére az elektronikus számlát, és a tájékoztató számlaképet, kérjük jelezze az elektronikus levélcímen a beküldés dátuma és a cégnév megadásával.

 

Az elektronikus számla ellenőrzése, illetve megnézése:

A hitelesség ellenőrzéséhez elektronikus aláírást kezelő programra lesz szüksége.

Az elektronikus számlát .x132 kiterjesztésű elektronikusan aláírt és időbélyegzett formátumban küldjük meg az Ön részére.

A honlapunkról a sikeres beküldést követően kiállított elektronikus számláról lehetőség van a tájékoztató számlakép „pdf” formátumban történő letöltésére.

 

Az elektronikus számlák ellenőrzése webes felületen

Kérjük nyissa meg internet böngészőjében az IM e-beszámoló honlapján az Elektronikus számla ellenőrzése oldalt. A „Tallózás...” gomb segítségével -a megszokott módon- válassza ki a lementett elektronikus számlát (.x132), majd a biztonsági kód beírását követően a „Feltöltés” gombra kattintva megtörténik a számla ellenőrzése és megjelenik a számla tartalma.

e-Számla ellenőrzése


Az aláírás ellenőrzése során letölthetők a beágyazott állományok is!

Az aláírással lefedett állományok külön-külön letölthetők a megadott nevekkel. A „Fájl tartalma:” alatt található felsorolva a két beágyazott állomány (a számlakép, mint .pdf állomány és a NAV számla, mint .xml állomány) elérhetősége.

e-Számla ellenőrzése


Hiba esetén egy egyszerű hibaüzenet íródik ki a felületre, amely mögött azonban nem feltétlenül rendellenes működés áll. A következő hibaüzenetek kerülhetnek kijelzésre:

  • „Hibás állomány került feltöltésre (nem SDX aláírás állomány)!”
    Ebben az esetben a felhasználó nem az aláírás állományt (.x132) töltötte fel, vagy véletlenül módosította a feltöltött adatot úgy, hogy azt a rendszer nem ismeri fel aláírásként.
  • „Az aláírás sérült, nem hiteles!”
    Ebben az esetben az aláírás állomány sérült, az aláírást nem lehet hitelesnek tekinteni!
  • „A rendszer működésében hiba történt. Kérjük, ismételje meg az ellenőrzést később!”
    Ebben az esetben a kiszolgáló oldalon hálózati vagy beállításbeli probléma fordult elő, ami miatt az aláírás ellenőrzését később, a hiba elhárítása után meg kell ismételni.
  • „A reCaptcha kitöltése nem megfelelő.”
    A reCaptcha kódot újra meg kell adni és a „Feltöltés” gombra kattintani, amennyiben nehezen olvasható a Új kiírás kérése gombbal új kiírás kérhető.
e-Számla ellenőrzése

 

Tennivalók az elektronikus számlával:

Hatályos jogszabályaink alapján:

  • az elektronikus számlát elektronikus formában kell megőrizni.
  • az elektronikus számlára ugyanazon alapelvek, főbb előírások vonatkoznak, mint a papír alapú számlára (pl. megőrzési idő, védelem a megsemmisülés, sérülés, módosítás ellen).

Az elektronikus számlát elektronikus formában kell megőrizni. Az elektronikus számla kizárólag csak elektronikus formátumban minősül eredeti számlának. Amennyiben az elektronikus számlát kinyomtatják, úgy elveszti hitelességét.

A megőrzés többféle módon is végezhető:

1. Saját megőrzés

         a számlabefogadó saját maga végzi pl. saját számítógépén/szerverén, vagy bármilyen adathordozó eszközön

2. Megőrzés kiszervezése

         a megőrzéssel kapcsolatos egyes feladatokkal a számlabefogadó ezzel foglalkozó szolgáltatót bíz meg

3. Megőrzés archiválási szolgáltatónál

         a törvény szerinti minősített archiválási szolgáltató biztosítja a megőrzés technikai hátterét és jogszabályi megfelelőségét

Amennyiben többet szeretne megtudni az elektronikus számlázásról, akkor kérem kérjük keresse fel az e-szamlazas.gov.hu honlapot.


Az elektronikus számla NAV szerinti xml definiciója az alábbi linken érhető el.